شاهد

الرحمن

چهارشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۰۸ ب.ظ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
الرَّحْمَنُ ﴿١ عَلَّمَ الْقُرْآنَ ﴿٢ خَلَقَ الإنْسَانَ ﴿٣ عَلَّمَهُ الْبَیَانَ ﴿٤
تَبَارَکَ اسْمُ رَبِّکَ ذِی الْجَلالِ وَالإکْرَامِ ﴿٧٨

هیچ شانی از شئون عالم را نمی توان یافت که از تجلی اسماء جلال و اکرام خداوند تهی باشد.
مهم ترین وجه تمایز انسان با دیگر موجودات نیز در فهم و شناخت همین حقیقت و عمل مبتنی بر آن است. از این رو است که حیات حقیقی انسان را حیاتی علمی و ادارکی بیان می دارند.
قران خود تجلی تام و کمال توحید است که با واسطه ی وجود مقدس پیامبر گرامی اسلامصلی الله علیه و آله در اختیار انسان ها قرار گرفته تا مسیر تجلی توحید را در ذره ذره عالم هستی تبیین نماید، تا بدین ترتیب آدمی در هیچ نظر نکند مگر آنکه پیش از آن، در آن، و پس از آن، خداوند را مشاهد کرده باشد.
خداوند پیش از آنکه دست بر خلقت انسان نهد، حقیقت قران را بر سریره جان او تعلیم نمود، و انسان به واسطه قران به مقام بیان رسید تا بتواند هر چیز را تبیین نموده، با هر چیز خدا را دیده، در هر چیز او را جستجو نموده و همگی او شود...
دنیای امروز نه تنها این حقیقت آشکار را انکار نموده که آشکارا سعی در مقابله با آن دارد. تجلی انقلاب اسلامی ایران در عصر حاضر، بیش از همه از این منظر می بایست مورد توجه قرار گیرد که یکبار دیگر، حضور دین و آموزه های انبیای الهی را در جریان زندگی انسان نمودار ساخته، و انسان قرن بیستم و بیست و یکم را متوجه حقایق فطری وجودش ساخته است.
حرکت به سوی برپایی تمدن اسلامی با محوریت قران و اهل بیتعلیه السلام مهم ترین دستاورد حرکت و قیام امام خمینی رحمه الله علیه است.
بر این اساس مهم ترین وظیفه و رسالت عالمان، نخبگان و مراکز علمی آن است که به برکت فضای ایجاد شده، حرکت انقلابی صورت گرفته را ادامه داده و تا توحیدی نمودن تمامی شئونات علم و تا رساندن توحید به تمامی عرصه های زندگی بشر از پای ننشینند.[1]



[1] بخش هایی از دیباچه ی همه ی کتب مجموعه دانشجویی قران و عترت دانشگاه تهران

۹۴/۱۱/۱۴
اینجانب